Saturday, November 28, 2009

1st entry for my blog


Eceh.. 1st entry mestilah kena kenal2 dulu kan?

Okayy..

ku diberi nama Nabila pada tanggal 6 Oktober 1990 iaitu 19tahun yang lalu.

Menurut cerita abah,dia kata sepatutnya nama aku Nadia bukanlah Nabila tapi mak aku nak sangatt nama Nabila.So,abah pun beralah lahh..

Tapi nape tak letak je 2 2 nama kan? Bukankah itu lebih adil?

Disebabkan aku nak jugak ada 2 2 nama.So,ada a few kawan aku yang panggil aku "nad" (:

Cakap pasal nama,nama aku memang lahh tersangatt pendek..Tiada Nur,Nurul mahupun
Siti..

Hanya Nabila binti Mazlam..

Erm..

i got 4 siblings & im the eldest && the only daughter in this family..
let me tell you sumthing,korg ingt bestt kah jadi satu-satunya anak perempuan dlm keluarga?! dimanjakan? apa nak semua dapat?
heh! jangan mimpi..
Menjelang je cuti semester,muka neh jugakk lahh yang jadi "maid" kt rumah.
&& kalau aku nak sesuatu, i need to prove to them that i deserve it..Baru lahh boleh dpt..

Hobi??

Hobi aku simple je..
Hanya ada 5 huruf..
Cuba korg teka ape??

hah...

hah..

kalau jwpm korg ialah tidur? yahh! 10 markah untuk anda :)

Aku memang suka tidur.Kalau korg nak tahu? Itu pun kalau nak tahu lahh..
Hehe..Hobi neh telah ku praktikkan sejak dari baby lagi.
Abah kata dr dulu kalau naik kereta tak sempat masuk gear 2 aku dah tidur..

See?? betapa senangnya aku bole tidur??! :)

& actually hobi neh berterusan sampai sekarang.
haha.teruk betul lahh den neh..

Dalam sesetengah hal,aku agak pelik & i admit it. Antaranya :
1.Cara pegang pen & menulis
- kepada mereka2 yang pernah tengok macam mana aku pegang pen,mereka tahu lahh &&
soalan paling fames diorg tanya ialah "macammana ko pegang pen tu?"

nak tahu apa aku jawab?
disebabkan aku dah muak diajukan soalan2 yang sama tiap kali,jadi aku akan jawab sebegini
" ko orang ke 101 yang tanya :) "

2. 1 perkara yang aku pelik tentang diri aku ialah bila aku pindah je ke sekolah baru,aku mesti
akan terjatuh & kejadian itu akan disaksikan oleh ramai pelajar2 lain.

Haiyoo! malu ohh!

Kalau dikira ada dekat 5 sekolah aku pindah dari tadika.Cuba korg bayangkan berapa banyak
kali aku dah termalu sebab jatuh kt sekolah?

Tapi bila teringat balik rasa kelakar plakk..hehe

3. Ada tak antara korg neh yang tuang teh kt atas mihun pastu makan??

errr....

mungkin takde kowt.

cume aku jer yang buat perkara neh.

tapi aku suke ohh..sedappp..

mungkin korg boleh try nt (:

Okayy..cukup cerita pasal perkara pelik tentang diri aku.Nanti kalau aku cerita lebih2 korg kata aku alien plakk.

huu~

Sebenarnya aku seorang yang pemalu.Korg percaya tak?

Tak percaya,sudehh..

Aku menjadi seorang yang pendiam bila berhadapan dengan orang yang tak ku kenali @ tak biasa dengan org tuh.

Orang jugak beranggapan yang aku sombong!

heh~

tak sombong pun sebenarnya,cuma segan

TAPI..

bila aku dah biasa dengan org tuh..Bersiap sedialah..

"Korg tak payah cakap,biar aku sorg jer yang cakap"

Aku takkan bagi chance kt korg utk bercakap,aku jer yang akan bercakap tanpa henti.

Haha

Cakap pasal sombong, aku dah dengar ramai yang cakap aku sombong..

Biarlahh aku terangkan disini...
Aku sebenarnya tak sombong pun.Kalau korg jauh dari aku tapi korg senyum,aku tak balas.Tuh bukan apa..Aku sebenarnya rabun.Tak nampak la plakk korg senyum.So,sorry ek tak senyum balik.haha.Korg mesti tertanya2[ buat-buat la tanya] kalau dah tahu rabun nape tak pakai spect? Hm..sebabnya ialah aku tak berapa reti pakai spect dengan tudung..heh~

Lagi 1,aku memang dianugerahkan muka sombong.
So,aku tak bole ubah.

If u make friend with me then u'll know The Real Nabila Mazlam.

Aku rasa dah panjang lebar aku berceloteh,jadi setakat ini sajalahh mengenai diri aku~

thanks for reading (:

daa~


3 comments:

  1. waa..ur 1st entry is a long story huh??haha..hey..u can be my n ajim's followers if u want..n bout byk ckp tuh still xley lwn ain kay..haha..jmp ain silap la..nad xsmpt nk ckp..haha..btw,nice blog..hehe..biase la awl2 mmg xreti..hehe..welcome to blogger world..hik3..put ur shoutmix too kay..daa..

    ReplyDelete
  2. yoo..
    hoye3!!
    da ade blog sndri..pasnie bole la follow..huhuhu..TAHNIAH YE!!!

    btw, ur first entry mmg panjang >.<

    ReplyDelete