Wednesday, March 10, 2010

Langsuir + Sial = Langsial !


Jangan terkeliru dengan tajuk.Apa yang ingin aku ceritakan sekarang ialah tentang sebuah makhluk yang bernama Langsuir. Korang pernah dengar tak pasal makhluk neh? Atau lebih fames dikenali sebagai hantu?! Hehe.Pernah ke korg terserempak dengan makhluk neh? Sebelum neh aku just dengar cerita-cerita org psl makhluk neh. Tinggi beliau lebih kurang tinggi pinggang aku la. Ala tinggi aku pun just 152 so korg agak2 la tinggi dea berapa. Rambut plak...Kalau cakap pasal makhluk neh rambut diorg neh kadang2 mengalahkan rambut manusia. Panjang bukan main. Tapi aku ta sure ah dea tiap bulan g rebonding tak. Haha. Ok2! Dah melalot.

Nak dijadikan cerita.. Pada 9/3/2010 bersamaan semalam aku mengalami 1 pengalaman yang sampai saat neh aku susah nak singkirkan dari fikiran aku. Masih berdebar2 lagi jantung aku neh. Huish~

Petang tuh aku memang bantai tidur baeekk punye. Then malam tuh agak susah la aku nak lelapkan mata.Kira-kira dalam area kol 1 lebih pagi baru aku lena dibuai mimpi. Tengah2 syok mimpi,tiba2 aku terdengar bunyi anjing menyalak gile kuat & aku yakin anjing itu terletak hanya diluar dinding bilik kuh. Aku yang tidur mati neh pun bole terkezut tahap gaban bangun dari tidur. Dup Dap Dup Dap jantungku berdegup ah ah ah {versi amalina dangdut}.

Instinct mengatakan ada langsuir & anjing diluar bilik neh.Dan aku kompem neh mesti area kol 3 pagi. Sebab time2 cmneh lah pun klimaks diorg.Aku pun konon nak cool down baca lahh ayat-ayat suci terutamanya Ayat Kursi. Tapi tak lame lepas tuh aku terdengar bunyi yang pelik. Sayup-sayup kedengaran seperti ada budak yang menangis.Tapi aku biarkan je. Konon-konon buat lek lagi. Anjing tuh plak dok menyalak2 kuat gile tak henti-henti. Aku rasa macam nak sumbat tuala je kat tekak dea kasi diam. Hey anjing! ko kalau nampak diam-diam sudeyh lahh. Kasi wa cuak lu tawu.Haish~ Tapi takpe,aku masih dalam emosi yang boleh di control. Bak kata Mat Salleh,everything is under control.

Aku pun masih lagi meneruskan bacaan Ayat Kursi tanpa henti.Tak lama lepas tuh,anjing tuh dah berhenti menyalak. Aku ingatkan dah setel. Tapi tak lama lepas tuh aku dengar bunyi macam ayam. Macam neh " kruk kruk kruk".
p/s : korang bunyikan lah sendiri.

Pada mulanya otak aku yang pending neh fikir "oh ayam kowt"
Tapi tiba2 muncul idea yang munasabah lagi munasarawak " Eh mana ada ayam kat sini".
Dan dan time tuh plak aku teringat orang kata bunyi langsuir memang macam ayam,cume bunyi dea lain sikit. Fuh!!

Aku mula untuk berfikiran positif. Ok ok nabila! Stop it!

Tangan aku pun mula meraba-raba hp yang ku letakkan di bawah bantal beserta hands free sekali. Rasanya degupan jantungku lebih laju dari orang yang berlari saat neh.Aku cuba untuk tidak takut tapi aku takut!!! grrrr! Bacaan ayat kursi yang dari tadi terkumat kamit di bibirku mula berterabur.Ntah hape-hape aku baca. Aku cume fikir sekarang nak dengar ayat kursi kt hp & aku follow dea baca. Mungkin itu lebih baik. Ok! jumpa hp. Jam tertera di hp 3.11 am. Dalam hati aku " Hah! memang cun! instinct aku sangat tepat.huh! SIAL ! ".Aku start pasang baccan ayat kursi tuh.Berapa puluh kali aku baca surah tuh pun aku tak sure. Ta cukup dengan tuh,aku pun pasang la Surah Ya'asin kuat2 sebab aku tak nak dengar bunyi-bunyi yang merepek repek lagi merapik tuh. Bacaan surah Ya'asin tuh tak berhenti ku ulang sehinggalah aku terlelap semula.

Keesokan paginya,aku pun cerita lah kat jiran sebelah bilikku. Mereka pun dengar hal yang sama.Yang menyakinkan aku lagi tentang apa yang aku dengar malam tadi bila tiba2 kawan aku ckp " Haah. Hari tuh budak blok baru nampak langsuir kt belakang tuh.Nangis2 dea nampak hantu tuh". Fuhh!

No comments:

Post a Comment